Matematik alanında öğrenci, resim ve etiketlerle bilgiyi anlama ve sunma becerisine sahiptir. Öğrenciler gerçek nesneleri ve insanları kullanarak canlı grafik okuyabilir ve yaratabilirler. Çok küçük çocuklar dünyayı olasılıkların yeri olarak görüyorlar. Öğretmen gerçekçi örnekler vererek ve uygun kelime dağarcığını kullanarak bağlanmalarına yardımcı olur. Bu yolla çocuğa gerçek nesnelerin özelliklerini (daha uzun, daha kısa, daha ağır, boş, dolu, daha sıcak ve daha soğuk gibi) tanımlar, karşılaştırır ve açıklar. Yönlerini ve yerlerini tarif etmek için duyularını kullanarak gözlem becerileri geliştirecekler ve bunları kullanarak basit fikirleri öngörebilecek ve tartışabilecekler. Saygı ve sorumluluk sergilerler ve sebep ve sonuç hakkında bilgi sahibi olurlar. Aynı zamanda, öğrenciler kendi deneyimlerini ve sözcüklerini kullanarak fikirleri ifade etme yeteneğine sahiptir. Sosyal ortamlarda arkadaşlarıyla ve yetişkinlerle etkileşim kurabilir, gördüklerini kendi kelimeleriyle ifade edebilir, vücut hareketlerini ve sözcüklerini uygun bir şekilde kullanabilirler.

Sosyal bilgiler alanındaki öğrenciler, kendilerine, arkadaşlarına, ailelerine ve çevrelerine odaklanarak insanlarla ve hayatlarıyla ilgili bilgi edinme yeteneklerini geliştirir. İş ve oyunlara kurallar ve rutinler uygulama becerisi kazanırlar. Sahip oldukları çeşitli gruplarla bağlantılı olarak kendileri hakkındaki farkındalıklarını artıracak ve onları organize eden sistemlerin farkına varacaklardır. Alan duygusu kazanacaklar ve bazı alanların insanlar için neden önemli olduğunu kavramaya başlayacaklardır. Zaman duygusu da kendileri ve başkaları ile ilişkili olarak gelişir ve insan hayatındaki önemli olayları fark ederler. Dünyadaki teknolojinin rolünü keşfetmeye başlarlar.

Sanat alanında, sanat eserlerine farklı şekillerde cevap verebilirler. Zihinsel gelişimlerinde bu aşamada iletişim ve ifade araçları hakkında bilgili olmaya başlıyorlar. Vücut hareketleri yoluyla iletilen fikirleri ve duyguları tarif edebilirler. Bazı fiziki konum ve hareketlerin neden belirli fikirleri ve duyguları gösterdiklerini anlayabilirler. İzleme, dinleme ve müzik performanslarının bölümlerine tepki verme gibi uygun tepkiler geliştirirler ve tutum gösterebilirler. Dramaya tepki olarak fikirleri ve duyguları hakkında da konuşabilirler. Başkalarının seslerini taklit etmek ve şarkı öğrenmek için sesi kullanabilirler. Müzik türleri arasındaki farklılıkları açıklayabilir ve çeşitli enstrümanların sesleri arasında ayrım yapabilirler. Ayrıca tablolar hakkındaki düşüncelerini ifade edebilirler.

Sosyal, kişisel ve beden eğitimi alanında, öğrenciler nasıl büyüdüklerini ve değiştiklerini ve diğerleriyle olan benzerliklerini ve farklılıklarını gösterebildiklerini tanımlama yeteneğine sahiptir. Duygularını ifade edebilir ve nedenlerini açıklayabilirler. Egzersiz yaptıklarında vücut hareketlerindeki değişiklikleri kendi cümlelerinde açıklayabilirler. Başkalarını da dinlemenin ve konuşmayı değiştirmenin önemini görebilirler. İnanç, duygu ve tutumlarının diğerlerinin davranışlarını nasıl etkilediğini düşünürler. Ayrıca, başkalarının davranışlarının arkadaşlarıyla olan olumlu ve olumsuz sonuçlarını sorabilirler. Ayrıca, bu davranışın nedenlerini de düşünebilirler.

 

Biltes Koleji Anaokulu

Anaokulu Eğitim Programımız:

Birçok çağdaş eğitim yaklaşımından ilham alan programımız, anlam ve araştırmayı vurgulayan ve çocuğun gelişimi için eşit derecede önemli olan tüm alanları destekleyen bir modeldir. Her öğrencinin, Biltes'in geliştirmeye çalıştığı farklı öğrenme stilleri ve ilgi alanları vardır; böylece kendine güven ve başarı kazandırır. PYP Anaokulu programı, çocuklara seçimler, tahminler ve mantıksal ve yaratıcı kararlar vermeyi öğrenmede ve sorunları çözmede ve bunları önceden belirlenmiş cevaplar bulmak yerine merak uyandırarak desteklemektedir.

Çocuklar, yaşayarak ve deney yaparak bu öğrenme sürecine doğrudan katılırlar. Howard Gardner'ın çoklu zeka kuramına göre zeka, problem çözme, yaratıcı çözümler, yaklaşımlar ve inisiyatif üretme sürecidir ve aynı zamanda yararlı materyalleri toplayabilir. Bu nedenle, program, çocukların eğitime bireysel yaklaşımlarını geliştirmeleri için çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Bunları eğitim teknolojisi ile birleştirerek öğrenme daha cazip ve daha kolay hale gelir ve böylece Biltes, hayat boyu öğrenenlerin yetiştirilmesine yönelik ilk adımı atar.

Anaokulu programımızda, İngilizce edinimi önceliklerimizin başında yer almaktadır. Bu, genellikle küçük çocuklarda kendiliğinden gelişen bir süreçtir, ancak bu durum onu desteklemek veya öğrenciler ile öğretmenler arasındaki kişisel etkileşimi kapatmak için zengin eğitim materyallerine ihtiyacımız olmadığı anlamına gelmez. Bunlar, kendilerine inanan, değerleri olan ve gezegene saygı ile yaklaşan mutlu bireyler yapma temellerini oluşturur.